WELKOM OP MIJN BLOG

Deze blog heeft als doel houtsnijwerk en ornamentiek in de kijker te plaatsen. Een bezoek aan een museum of een kasteel zijn onderwerpen die aan bod komen. Maar deze blog laat jullie ook kennis maken met mijn eigen vakmanschap. Veel leesplezier.

zaterdag 20 april 2013

Zeitschrift HOLZWERKEN | Magazine over meubelmakerij | Interview houtsnijder Patrick Damiaens

HolzWerken, Cover Mei/Juni 2013
Patrick Damiaens
Ornamentsnijder - Houtornamentist


HolzWerken
'Schnitzen wie im Rokoko'





















In het Mei/Juni 2013 nummer van HolzWerken verscheen er een mooie reportage over mijn werkzaamheden als ornamentsnijder - houtornamentist. 

Dit thematisch Duits magazine voor de ambitieuze houtbewerker is reeds vele jaren nationaal en internationaal een bron van inspiratie voor velen. Uitgebreide reportages over meubelmakerij-technieken, tips over draaiwerk en reportages over creatieve, ambachtelijke ateliers zijn maandelijks terugkomende thema's.

Echt fotogeniek ben ik niet, maar de redactie van HolzWerken vond dit wel zo.  Ze hebben me op de cover van het magazine geplaatst, een hele eer. 

Het is reeds de 3de maal dat dit me overkomen is, de eerste keer in 1996 op de cover van het Zwitserse 'Schweizerische Schreiner Zeitung' en meer recent (2012) op de cover van het Belgische ZO Magazine. Het ledenmagazine van het Unizo (de Unie van Zelfstandige Ondernemers).
Ik ben toch wel blij dat het op de cover was en niet op de centerfold, want dat zou echt geen zicht geweest zijn. ;)

Ik wens u veel leesplezier.

WEBSITE  Holzwerken


http://www.patrickdamiaens.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten